Е3 2015 PC Gaming Showконсолі в бік...


Е3 2015 PC Gaming Show

«Вперше в історії» – гарний початок для цього матеріалу. Вперше за двадцятирічну історію найбільшої, найбільш гучною і значущою ігрової виставки на планеті – E3, платформі РС було приділено особливу увагу у форматі спеціальній прес-конференції.

Це заслуга в основному PC Gamer – одне з найбільш популярних ігрових видань, і AMD – одна з провідних компаній, якій ми зобов'язані за це запізніле визнання значущості старих добрих персональних комп'ютерів в якості ігрової платформи.

Рік за роком у центрі уваги на E3 були консолі, які, безсумнівно, становлять значну частину комерційного ринку відеоігор і традиційно затьмарюють платформу PC. Це вкрай несправедлива тенденція по ряду причин. Звичайно, це не із-за меншої популярності РС-геймінгу – навпаки, незмінно протягом багатьох років комп'ютери успішно конкурують з консолями. Більше того, практично всі значущі інновації в ігрових технологіях починають своє життя саме на платформі ПК і тільки потім адаптуються для потреб консолей, причому в наступному життєвому циклі Xbox або PlayStation.

amd-fiji_screenshot_20150617085458_5_original

Історично ми неодноразово ставали свідками того, коли класичну комп'ютерну конфігурацію, зібрану в більш компактному корпусі і оснащений відповідним логотипом, називали «ігровою консоллю». Так було з першою Xbox (ні більше, ні менше, комп'ютер, розраховує на поєднання процесора Intel Pentium III і графічної карти NVIDIA GeForce 3), так і з двома консолями поточного покоління: Xbox і PlayStation One 4, які використовують апаратні засоби від AMD.

Мета цього просторового введення довести дві речі: що сьогодні ситуація відрізняється не сильно. У той час як актуальні Xbox і PlayStation One 4 борються за «міфічні» 60 кадрів в секунду при дозволі 900/1080р, багато PC-геймери на планеті вже є частиною майбутнього 4K. Не кажучи вже про інших не менш важливих можливості, про яких власники консолей ще можуть тільки мріяти: дискові системи з блискавичною швидкістю, що спираються на SSD і NVMe технології наступного покоління; технології G-Sync і FreeSync, які здатні забезпечити найвищу якість ігрового досвіду і багато іншого.

І всупереч усьому вищесказаному лише зараз, у середині 2015 року, платформа ПК отримала заслужену увагу і місце на Е3. Ну, як кажуть – краще пізно, ніж ніколи.

Давайте подивимося, що сталося на першому в своєму роді спеціальному подію Е3 PC.

Не все те золото, що блищить...

Radeon R300

Любителям яскравих, галасливих і кричущих прес-конференцій, які є чимось на зразок торгової марки E3, «лекція» AMD, певно, здалося трохи нудною. І дуже довгою – все це затягнулося на два з половиною години. Анонсів було досить, причому не тільки софтверних (маються на увазі ігри), але і апаратних – в особі нових графічних процесорів AMD і декількох цікавих майбутніх продуктів компанії. Безперечно, метою виступаючих була не стільки реклама, скільки інформаційне сприяння, так що в цьому відношенні прес-конференція була більше схожа на подію класу Intel Developer Forum або Microsoft Build, ніж на типовий івент E3.

Це, з одного боку, гарне рішення через акцент на корисності за рахунок видовищності. З іншого боку, такий підхід лише зміцнює думку більшої частини популярних ігрових видань, що платформа ПК є «нудною» і «нішевої», тобто тільки для «гіків». Зрозуміло, це не відповідає істині – особливо з урахуванням нинішнього покоління консолей, які, я не втомлююся повторювати, по суті, являють собою AMD-базовані комп'ютери з відносно скромною (за сьогоднішніми мірками) продуктивністю.

AMD Project Quantum

Протягом багатьох років комп'ютерний геймінг переживав винятково серйозну революцію, особливо в найбільш критикуемом аспекті: простота використання і доступність. Сьогодні, завдяки платформам цифрової дистрибуції, таким як Steam, Origin, UPlay і GOG Galaxy, завантажити і встановити комп'ютерну гру простіше, ніж коли-небудь.

У той же час платформа РС часто пропонує більш високий рівень графічної деталізації, величезні можливості для додаткової модифікації і найголовніше – більш доступні ціни!

І тепер, коли все сказано – кілька слів по суті і про саму подію – що саме показали хлопці з AMD і їх партнери?

Залізо

AMD Radeon R300

Основним акцентом на тривалій прес-конференції був анонс графічних чіпів AMD нового покоління: сімейство Radeon R300.

Лідирує серед них продукт, раніше відомий під кодовою назвою, офіційно називається AMD Radeon R9 Fury X.

З чисто технічної точки зору новий лідер сімейства Radeon пропонує 1.5-кратне збільшення продуктивності на ват споживаної енергії в порівнянні з його попередником R9 290X. Графічний процесор Fury X складається з майже 9 млрд. транзисторів – значно більше 6.3 млрд. у 290Х. Крім того, Fury X має 4096 потокових ядер проти 2816 у 290Х.

Ключова інновація в новому графічному флагмані полягає в типі використовуваного локальної відеопам'яті. Замість традиційних чіпів GDDR5 AMD зробили ставку на нову технологію, відому як High-bandwidth memory (HBM). Вона здатна запропонувати приблизно в 3.5 рази більш високу пропускну здатність пам'яті у порівнянні з GDDR5. У той же час 1 ГБ такої пам'яті займає приблизно на 95% менше місця на друкованій платі відеокарти, ніж аналогічна кількість пам'яті типу GDDR5.

AMD-Radeon-300

AMD негайно продемонструвала це перевага HBM-чіпів, показавши Radeon R9 Nano: відеокарта з ядром Fiji, що пропонує більш високу продуктивність, ніж R9 290X, але з довжиною 15 сантиметрів. Це досить вражаюче досягнення, враховуючи той факт, що довжина сучасних графічних адаптерів високого класу часто складає 30 см і більше, залежно від реалізації.

Іншим прикладом компактної природи і відмінною енергоефективності Fiji був Project Quantum – пристрій, який спокійно можна назвати суперкомп'ютером з микроразмерами. Мова йде про повноцінне PC з «консольними» розмірами, який оснащений двома ядрами класу Fury зі спеціальним рідинним охолодженням. За словами AMD, цей компактний звір здатний «тягнути» будь-яку сучасну комп'ютерну гру при вирішенні 4К і 60 fps.

Radeon R9 Nano

До речі, Fury X без будь-яких проблем вдалося забезпечити більш 45 кадрів в секунду в грі Tomb Raider при Ultra-рівні графічних налаштувань і вирішенні 5К!

Звичайно, це попередні дані від самої AMD – перші незалежні тести продуктивності прийдуть на наступному тижні, коли Fury X і інші представники сімейства R300 з'являться на ринку.

Ігри

maxresdefault

Це була найцікавіша частина презентації, і хоча вона пройшла без зайвого шуму, феєрверків, знаменитих поп-музикантів і потужних спортивних автомобілів на сцені, ми почули дуже перспективні заяви про майбутні проекти для PC.

Square Enix, наприклад, продемонстрували велику прихильність до платформи ПК щодо майбутніх ігрових проектів. Насправді це не дивно для шанувальників японської компанії, яка після покупки однієї з найбільш культових ігрових студій в недавньому минулому – Eidos, працює в цьому напрямку дуже активно. Невипадково багато авторитетні оглядачі комп'ютерного заліза використовують їх ігри для тестування продуктивності комп'ютерних компонентів. Наприклад, Hitman Absolution, Tomb Raider і Thief часто використовуються в якості обов'язкового атрибуту тестовій методології, так як вони є одними з небагатьох сучасних комп'ютерних ігор, які володіють вбудованими алгоритмами для вимірювання продуктивності устаткування.

Однак скоро, ймовірно, багатьом ентузіастам доведеться оновити свій «тестовий пакет». Вже цієї зими світ побачить нові доповнення до двох з найпопулярніших ігрових серій від Square Enix: новий Hitman (грудень 2015) і Deus Ex: Mankind Divided (початок 2016).

Особливо вражаючою була демонстрація Deus Ex, так як Eidos Montreal показали деякі з нових можливостей движка Dawn, на якому створюється гра.

В кінці цього року або може бути на початку наступного ми побачимо і новий Tomb Raider (Rise of the Tomb Raider), який, однак, все ще залишається непідтвердженою, але вже поширеною Microsoft Studios датою релізу на ПК.

І кажучи про Microsoft – компанія теж мала представників на прес-конференції, що цілком очікувано, враховуючи майбутній офіційний запуск Windows 10 і DirectX 12, на які Microsoft покладає серйозні надії.

Особисто Філ Спенсер, президент підрозділу Xbox, коротко розповів про майбутні плани компанії щодо Windows 10 і Xbox One. Зокрема, він оголосив про трохи запізнілий, але приємний подарунок Microsoft для PC-геймерів – культова гра Killer Instinct, одна з найуспішніших стартових заголовків для Xbox One, отримає версію для Windows 10.

На ПК ми побачимо і Gears of War: Ultimate Edition – ремейк супер успішного екшену від Еріс Games і Кліффа Блежински підтримує дозвіл 4К, управління мишею і клавіатурою.

До речі, на сцені з'явився і сам Блежински, який, мабуть, втомившись від свого тривалого відпочинку, оголосив, що в найближчі місяці планує повернутися до своєї старої любові: створення ігор.

Він буде працювати над цікавим проектом під назвою Project BlueStreak. Подробиці поки тримаються в таємниці, але сам Кліфф згадав Counter-Strike: Global Offensive в якості основного джерела натхнення, так що можна приблизно здогадатися, про якому типі гри йде мова.

Не слід упускати і два безумовно цікавих анонсу від Blizzard Entertainment, однієї з найвпливовіших компаній на ринку комп'ютерних ігор всіх часів. Вони представили Heroes of the Storm: Eternal Conflict – розширення для їх останнього ігрового проекту, оформленого в стилі MOBA. Побачили ми і коротку презентацію StarCraft II: Legacy of the Void – третя і остання частина культової стратегії в реальному часі, яка буде завершенням її масштабної історії з розповіддю від третьої ключовий раси в грі – Протос.

Серед інших цікавих новинок була Dirty Bomb – проект від хлопців з Spash Damage, які нарешті взялися за розробку власного заголовку, замість того щоб працювати над чиєюсь чужою франшизою. Поки гра виглядає в дусі Team Fortress – поєднання екшену і свіжого гумористичного стилю.

Creative Assembly – автори знаковою стратегічної серії Total War, теж показали трохи з своєї наступної гри: Total War: Warhammer. Поєднання феноменальних візуальних ефектів, захоплюючого геймплея і популярної дарк-фентезийной всесвіту Warhammer виглядає, м'яко кажучи, багатообіцяюче, і немає ніяких сумнівів, що ця гра буде відчувати (виглядати краще саме на PC.

Наприкінці заходу була одна не особливо дивна, але дуже приємна новина: виключно оригінальний інноваційний проект Hello Games: No man's Sky офіційно вийде на PC.

Гра включає в себе процедурно-генерований відкритий світ, в якому ви візьмете на себе роль космічного мандрівника і досліджуєте цілий всесвіт – досвід, який гарантовано звернений до кожному фанату Star Trek.