Кому замовити розробку і просування корпоративного веб-сайту


Розробку сайтів можна замовити наприклад в студії SynWeb або в Санкт-Петербурзької WebEvolution, а просування в СЕО-Імпульс або Директ Оптіма. Просування інтернет-магазину, в т. ч. великого, який налічує від 5 000 товарів, можна замовити, наприклад, в компанії СайтАктив. Окрім кількох перерахованих компаній звісно є ще кілька тисяч інших. Вибір розробника вашого майбутнього веб-сайту це важливе рішення, від якого багато в чому залежатиме успіх вашого нового бізнесу.

У цій невеликій статті ми дамо декілька порад з вибору підрядника для розробки і просування вашого сайту. Не варто до цього тексту ставитися як до вичерпного керівництву. Це саме кілька порад, і не більше того. В інших статтях ви знайдете ще три десятка інших рекомендацій на що звернути увагу при виборі підрядника.

Отже, приступимо.

Це назавжди

Перш ніж власне переходити до вибору веб-студії вельми бажано усвідомити, що розробка веб-сайту це не разові роботи, які треба замовити, прийняти, оплатити, і після цього забути про постачальника. Це назавжди. Коли сайт буде готовий, його треба постійно підтримувати, розвивати, просувати. Відповідно, до вибору веб-студії необхідно поставитися дуже серйозно, оскільки обирається не просто виконавець робіт з виготовлення веб-сайту, а партнер, з яким доведеться мати справу протягом усього часу експлуатації сайту. Тому абсолютно необхідно переконатися, що спілкування з цим партнером як мінімум комфортно.

Фрілансер або вебстудія

У кожного з цих двох підходів є очевидні плюси і мінуси. Фрілансер зробить роботу швидше всього за менші гроші, ніж вебстудія. Працювати з фрілансером в деякому сенсі зручніше, оскільки ви маєте справу безпосередньо з ним. Між замовником і фрілансером немає посередників в особі менеджера проектів або аккаунт-менеджера. Але при цьому необхідно розуміти, що на спілкування з фрілансером вам як замовнику доведеться витратити більше часу, ніж на спілкування з веб-студією. Ну і звичайно ж треба бути готовим до того що фрілансер може, наприклад, захворіти і робота призупиниться. Особливо важливо це вже на етапі підтримки сайту. Якщо для вашого бізнесу критично важлива постійна працездатність сайту, то можливо робота з фрілансером це не ваш шлях, і краще мати справу з веб-студією, в якій працює багато людей і хвороба одного з них анітрохи не завадить студії виконати свої обов'язки.

Веб-студія повинна відповідати вашій задачі

Не намагайтеся замовити сайт-візитку в компанії спеціалізується на розробці складних інтернет-проектів з багатим функціоналом. Вони звичайно зроблять, але бюджет для цього буде потрібно чималий. І навпаки природно теж нічого не вийде. Не варто скільки-небудь складний проект намагатися замовити в компанії, що займається конвеєрним виготовленням сайтів-візиток. Переконайтеся, що у портфоліо студії є аналогічні роботи вашої задачі. Не намагайтеся замовити студії те, що вона ніколи не робила. Ви ж не хочете щоб на вашому проекті вчилися.

Досвід і популярність

Дуже приємно бачити в портфоліо кандидата велику кількість робіт, схожих по класу на ваш майбутній сайт. Дуже приємно усвідомлювати, що веб-студія, яка вам сподобалася, відкрилася не вчора, а працює вже кілька років. Це зрозуміло вселяє надію, що виділений на розробку сайту бюджету буде витрачено з толком, роботи будуть проведені в строк і з належною якістю. Але при цьому необхідно розуміти, що чим старше вебстудія, чим більше хороших робіт у неї в портфоліо, тим дорожче її послуги. Це абсолютно нормально, в цьому немає нічого поганого. Просто це треба розуміти і прийняти усвідомлене збалансоване рішення, вибрати якусь золоту середину. Мабуть це буде ще молода компанія, але вже з непоганим портфоліо, при цьому все ще бурхливо зростаюча і має амбіції.

Комплекс послуг

Обов'язково поцікавтеся може обрана вами студія займатися пошуковою оптимізацією, маркетингом в соціальних мережах, розміщенням медійної і контекстної реклами. Чи мають вони послуги хостингу, нарешті. Також не зайвим буде дізнатися що з перерахованого і в яких обсягах входить в щомісячну плату за супровід сайту, а за що доведеться доплатити окремо.

Галузева спеціалізація

Дуже бажано щоб вебстудія вже мала в портфоліо проекти для вашої галузі. Це значно полегшить роботу. Співробітникам вебстудії обов'язково доведеться хоча б трохи зануритися в вашу тематику і краще якщо цей досвід вже зроблено раніше. Це підвищує шанси що роботи будуть зроблені вчасно і без перевищення бюджетів.

Бюджет

Як тільки ви запитаєте у Яндекса "кому замовити веб-сайт", то отримаєте масу пропозицій і побачите що розкид цін дуже великий, що бувають речення типу "робимо корпоративні сайти від 3000 руб", "робимо недорогі сайти-візитки лише за 19 тис руб" і навіть "робимо якісні і недорогі сайти за ціною від 49000 руб". У цього розкиду цін є кілька складових. Термінологічна: простий сайт з трьох сторінок і портал з тисячами сторінок називаються одним і тим же словом "сайт". Технологічна: під розробкою сайту можна розуміти творче застосування конструкторів сайтів з шаблонним дизайном, а можна розуміти індивідуальну розробку з унікальним дизайном. Маркетингова: в Росії працюють тисячі вебстудий, але вони зовсім не обов'язково всі один з одним конкурують. Конкуренція розподілена по нішах. І цінова пропозиція веб-студії чітко показує на яку нішу насамперед орієнтується компанія. І якщо це не ваша ніша, то не треба намагатися один одному себе нав'язувати. Нічого доброго з такої співпраці не вийде.

Географія

Розробка сайту цілком може виконуватися компанією, у якої немає офісу у вашому місті. Власне у веб студії і зовсім може не бути офісу. Більш того співробітники студії можуть фізично знаходитися в різних містах. І ви можете навіть ніколи не дізнатися де саме живуть ті люди, які роблять для вас роботу. Все це чудово впливає на конкуренцію в цій сфері та відповідно на ціноутворення. При цьому, можливо, для вас все-таки важливо мати можливість прийти в офіс підрядника і поговорити в затишній переговорній кімнаті або в кабінеті гендиректора. Це ваше безумовне право, але необхідно розуміти, що вам за це доведеться платити. Очевидно ж, що витрати на оренду офісу та кава для співробітників і відвідувачів будуть включені в ту ціну, яку ви заплатите за розробку веб-сайту.

Висновки: вибирайте веб-студію, яка буде відповідати вашій задачі, вашому бюджету, має відповідний досвід роботи та спеціалізацію, може покрити весь необхідний комплекс робіт з якої, звичайно ж, вам буде комфортно працювати.

Стаття опублікована на правах реклами. Джерело: citforum.ru