Фанати AMD/ATi вхопилися за це пояснення, чекаючи виходу справжніх ігор DX10 і сподіваючись, що коли-небудь вийдуть більш швидкісні драйвери під Windows XP. В той час ми передбачали, що продуктивність між лінійками чіпів не зміниться при переході від DirectX 9 DirectX 10, причому навіть на "рідних" іграх DX 10. У той же час форуми просто рясніли повідомленнями з різними чутками. Вважалося, що у карт AMD, безумовно, є нерозкритий потенціал, який ще покаже себе в майбутньому. AMD просто не вистачило часу - все ж nVidia вже шість місяців, як отлаживала графічні драйвери. Коли розробники отримають достатньо часу, то драйвери AMD дадуть більш високу продуктивність, а карти Radeon 2900 XT отримають настільки очікуваний приріст швидкості.
Що ж, тепер і в AMD пішло кілька місяців на доведення і оптимізацію драйверів, а пакет Catalyst "виріс" з версії 7.3 до 7.9. Та й демо-тести, які були оптимізовані під одного з графічних виробників (Call of Juarez під AMD, Lost Planet під nVidia), вже залишилися в минулому. На ринок вийшли такі справжні ігри, як Bioshock, Lost Planet і World in Conflict. Оскільки перед нами вже фінальні версії ігор, то їх цілком можна використовувати в якості реалістичних тестів. Крім того, Company of Heroes теж отримала підтримку DirectX 10 після патча 1.70, приємно доповнивши наш тестовий пакет. Якщо у одного з виробників не вийшло оптимізувати драйвери під ці ігри, то це, власне, його проблема - ігри вже вийшли і продаються у фінальній версії.
Деякі результати виявилися дуже цікавими. Вони дозволили відповісти на ряд питань.
Всі тести проводилися під Windows Vista з DirectX 10. Тому їх не слід порівнювати з результатами Windows XP/DirectX 9 в наших попередніх статтях.
Порівняння графічних чіпівФункції Turbo Cache (nVidia) і Hyper Memory (AMD) дозволяють відеокарті брати частина оперативної пам'яті ПК під свої потреби. Це дозволяє мінімізувати спад продуктивності на відеокартах з меншим об'ємом пам'яті при включенні FSAA на високих дозволах. Під XP відеопам'ять можна розширювати зі 128 або 256 Мб до 512 Мбайт. Vista завжди відображає розширений обсяг відеопам'яті 1022 Мбайт.
Відеокарти nVidia | ||||||
Графічний чіп | Кодова назва | Пам'ять | HDR-R | Версія шейдерів | Частота GPU | Частота пам'яті |
GeForce 8800 Ultra OC | G80 | 768 Мб GDDR3 | Так | 4.0 | 660 МГц | 2300 МГц |
GeForce 8800 Ultra | G80 | 768 Мб GDDR3 | Так | 4.0 | 612 МГц | 2160 МГц |
GeForce 8800 GTX | G80 | 768 Мб GDDR3 | Так | 4.0 | 576 МГц | 1800 МГц |
GeForce 8800 GTS | G80 | 640 Мбайт GDDR3 | Так | 4.0 | 500 МГц | 1600 МГц |
GeForce 8800 GTS OC | G80 | 320 Мбайт GDDR3 | Так | 4.0 | 575 МГц | 1700 МГц |
GeForce 8800 GTS | G80 | 320 Мбайт GDDR3 | Так | 4.0 | 500 МГц | 1600 МГц |
GeForce 8600 GTS | G84 | 512 Мб GDDR3 | Так | 4.0 | 675 МГц | 2016 МГц |
GeForce 8600 GTS | G84 | 256 Мб GDDR3 | Так | 4.0 | 675 МГц | 2016 МГц |
GeForce 8600 GT OC | G84 | 256 Мб GDDR3 | Так | 4.0 | 580 МГц | 1600 МГц |
GeForce 8500 GT TC | G86 | 256/1022 Мб DDR2 | Так | 4.0 | 459 МГц | 800 МГц |
GeForce 8400 GS TC | G86 | 256/1022 Мб DDR2 | Так | 4.0 | 459 МГц | 800 МГц |
Відеокарти AMD | ||||||
Графічний чіп | Кодова назва | Пам'ять | HDR-R | Версія шейдерів | Частота GPU | Частота пам'яті |
Radeon HD2900 XT | R600 | 512 Мб GDDR3 | Так | 4.0 | 743 МГц | 1656 МГц |
Radeon HD2600 XT | RV630 | 512 Мб GDDR3 | Так | 4.0 | 800 МГц | 1400 МГц |
Radeon HD2600 XT | RV630 | 256 Мбайт GDDR4 | Так | 4.0 | 800 МГц | 2200 МГц |
Radeon HD2600 Pro | RV630 | 256 Мбайт DDR3 | Так | 4.0 | 600 МГц | 1400 МГц |
Radeon HD2400 XT HM | RV610 | 128/1022 Мб DDR2 | Так | 4.0 | 700 МГц | 800 МГц |
Radeon HD2400 Pro HM | RV610 | 256/1022 Мб DDR2 | Так | 4.0 | 525 МГц | 800 МГц |
HDR-R=High Dynamic Range Rendering (візуалізація з високим динамічним діапазоном)
TC=Cache Turbo
HM=Hyper Memory
OC=Overclocked (розгін).
Поодинокі відеокарти AMD і nVidia | |
Процесор | Intel Core 2 Extreme X6800, 2,93 ГГц |
FSB | 1066 МГц |
Материнська плата | Intel D975XBX2, чіпсет Intel 975X |
Пам'ять | 2x1 Гбайт, Vitesta DDR2 800 4-4-4-12 533 МГц |
Жорсткий диск | Hitachi 2 x 120 Гбайт SATA, 8 Мбайт кеш |
DVD | Gigabyte GO-D1600C |
LAN | Intel Pro 1000 |
Звук | Intel High Definition Audio |
Блок живлення | Seasonic M12 600 Вт |
Драйвери і конфігурація | |
Графіка | AMD Catalyst 7.9 nVidia Forceware 162.22 |
ОС | Windows Vista Enterprise |
Версія DirectX | 10 |
Драйвер чіпсета Intel | Intel 8.2.0.1014 |
Таблиця ігрових налаштувань | ||||
Додаток | Тест | Повноекранне згладжування (AA) | Анізотропна фільтрація (AF) | Можливі проблеми та налаштування |
Bioshock | Fraps/Rapture-Intro, Plasmid-Intro | Немає | На вибір драйвера | В ігровому меню можна вибрати AF і AA |
Company of Heroes v1.70 | Game Benchmark | За вибором додатки | На вибір драйвера | В ігровому меню немає можливості вибрати AF, -novsync |
Lost Planet | Fraps/Mission 1 | За вибором додатки | За вибором додатки | |
World in Conflict | Game Benchmark, Fraps/Tutorial | За вибором додатки | За вибором додатки |