Комп'ютерна графікарік минулий та майбутній рік


Що сталося в індустрії комп'ютерної графіки за минулий рік і чого можна очікувати від майбутнього року.

У році, що минає індустрія комп'ютерної графіки просунулася по всіх параметрах, і в першу чергу в області відеокарт: більше пам'яті, вище її швидкість, швидше чіпи, тонше виробничі процеси, краще системи охолодження. Кожні 18 місяців виробники переходять до абсолютно новій мікроархітектурі. Нова версія DirectX надала нові можливості виробникам комп'ютерних ігор, але, разом з тим, і висунула нові вимоги до апаратних компонентів.

DirectX 10 - розчарування 2007 року?

Коли почалися перші розмови про DX10 всі очікували, що ігри стануть більш швидкими, а ті які не стануть, будуть виглядати значно краще. І ось, Nvidia надала сумісний з DX10 залізо у вигляді лінійки відеокарт GeForce 8800. Є залізо, з'явилися і гри, чи виправдалися при цьому надії любителів ігор і ентузіастів?

В реальності підтримка DX10 виявилася не панацеєю. Ігри, що підтримують нові технології, надають одну або кілька невеликих поліпшень якості графіки і на цьому всі достоїнства закінчуються, залишається великий недолік - кількість кадрів в секунду заради цієї краси зменшується майже в два рази. Варто невелике поліпшення якості картинки величезних втрат продуктивності?

Приклад, покращене освітлення в режимі DX10 гри Call of Duty 4:

Call of Duty 4 DX10 vs DX9

Про Crysis можна і не говорити. Ця гра, розрекламована як продукт саме для DX10, вимагав величезної продуктивності для використання нових графічних можливостей.

Crysis DX10 vs DX9

Звичайно, це красиво, але для такої краси знадобиться комп'ютер за 5 тисяч доларів в якому одна відеокарта буде коштувати тисячу. При цьому швидкість зміни кадрів досягне "цілих 20 fps". Будь-який нормальний гравець віддасть перевагу у такій ситуації більш швидкий режим DX9.

Crysis

2007

На початку 2007 року ми прогнозували, що графічні компанії зроблять значний прорив в архітектурах графічних процесорів, а ціни G80 і R600 стануть більш доступними. І наші передбачення підтвердилися. Radeon HD 3870 і 3850 засновані на графічному процесорі RV670. Це R600 зменшений і доопрацьований так, щоб перетворитися в щось більш швидке, менше і доступне. Чіп G92, що став основою відеокарт GeForce 8800 GT, в тому числі і нової версії 8800 GTS з об'ємом 512 МБ відеопам'яті - це теж допрацьована версія G80, що використовувався в більш старих, великих і більш ненажерливих в енергетичному сенсі відеокарт GeForce 8800 GTS і GTX.

GeForce 8800

Для ATI 2007 рік виявився досить складним. В основному це пов'язано з купівлею її компанією AMD. У той час як компанія регулярно проводила оновлення драйверів і цілком своєчасно представила навесні продукти нижчого класу, її Radeon HD 2900 XT не виправдала всіх сподівань. Він з'явився пізно і виявився великим, гарячим і гучним. При ціні близько 400 доларів він забезпечував гарну продуктивність, але мав дуже високе енергоспоживання. У цій ситуації Nvidia SLI - явно краще рішення, ніж CrossFire. Крім того, ATI в цьому році не мала свіжих розробок для ноутбуків.

Компанії потрібно терміново починати пропонувати гідні графічні процесори для ноутбуків середнього і високого класу, але не забувати при цьому утримувати графічний ринок настільних ПК особливо в середньому класі.

Radeon-HD-3850

Nvidia вдалося відірватися від основного конкурента на ґрунті успіху серії продуктів GeForce 8, яким чіп G92 забезпечив можливість гідної конкуренції при далеко не низькою, але цілком прийнятною для високої продуктивності ціною. З іншого боку, у компанії є невеликі проблеми з розробкою драйверів. Майже всі нові ігри цієї осені підтримувалися тільки бета-версіями драйверів, особливо, якщо це ігри для DX10.


Сторінки: 1 2 Слід.