Як обманюють при ремонтікомп'ютерів, ноутбуків, телефонів і т. д. Як вибрати сервіс-центр і не попастися на розлучення


2015-11-29 19_53_20-обманывают при ремонтеДоброго дня.

Сьогодні в будь-якому місті (навіть порівняно невеликому містечку) можна знайти далеко не одну фірму (сервіс-центрів), що займається ремонтом самої різної техніки: комп'ютерів, ноутбуків, планшетів, телефонів, телевізорів і т. д.

Порівняно з 90-ми роками, зараз нарватися на відвертих шахраїв шанс невеликий, але нарватися на працівників, які обманюють "по дрібниці" - більш ніж реально. У цій невеликій статті я хочу розповісти, як обманюють при ремонті різної техніки. Попереджений - значить озброєний! І так...

"Білі" варіанти обману

Чому білі? Просто ці варіанти не зовсім чесної роботи не можна назвати протизаконними і, найчастіше, на них попадається неуважний користувач. До речі, подібними махінаціями займається більшість сервіс-центрів (на жаль)...

Варіант №1: нав'язані додаткові послуги

Простий приклад: зламався у користувача якийсь роз'єм на ноутбуці. Вартість оного 50-100р. плюс скільки коштує робота сервісного майстра. Але вам так само скажуть, що на комп'ютер непогано б встановити антивірус, провести чищення від пилу, замінити термопасту та ін. послуги. Частина з них вам абсолютно не потрібна, але багато хто погоджуються (тим більше, коли їх пропонують люди з розумним виглядом і з розумними словами).

В результаті, вартість походу в сервіс-центр виростає часом у кілька разів!

Варіант №2: "приховування" вартості деяких послуг (зміна ціни послуг)

Деякі "хитрі" сервіс-центри дуже хитро розмежовують вартість ремонту і вартість запчастин. Тобто коли ви прийдете забирати свою відремонтовану техніку, з Вас можуть взяти ще й гроші за заміну якихось деталей (або за сам ремонт). Причому, якщо почнете вивчати договір - то виявиться, що насправді таке в ньому прописано, але дрібним шрифтом із зворотного боку аркуша договору. Довести такий підступ - досить складно, так як ви заздалегідь самі погодилися на такий варіант...

Варіант №3: вартість ремонту без діагностики і огляду

Дуже популярний варіант обману. Уявіть ситуацію (спостерігав сам): приносить один мужик в фірму по ремонту ПК у якого немає картинки на моніторі (взагалі, таке відчуття - відсутній сигнал). Йому відразу заряджають вартість ремонту в кілька тисяч рублів, навіть без початкового огляду та діагностики. А причиною такої поведінки може бути як вийшла з ладу відеокарта (тоді вартість ремонту, можливо, буде виправдана), так і просто пошкодження кабелю (вартість якого копійки...).


Ніколи не спостерігав, щоб сервіс-центр сам проявив ініціативу і повертав кошти у зв'язку з тим, що вартість ремонту виявилася нижче передоплати. Зазвичай, картина протилежна...

Взагалі, в ідеалі: коли ви приносите пристрій на ремонт, з вас беруть гроші тільки на діагностику (якщо поломка не видно або очевидна). Надалі, вам повідомляють про те, що зламалося і скільки це буде коштувати - якщо ви згодні, то фірма виробляє ремонт.

"Чорні" варіанти розлучення

Чорні - бо, як в цих випадках вас просто розводять на гроші, причому грубо і образливо. Таке шахрайство суворо карається законодавством (правда, складно-доказово, але цілком реально).

Варіант №1: відмова в гарантійному обслуговуванні

Зустрічається такі казуси рідко, але трапляються. Суть в тому, що ви купуєте техніку - вона ламається, і ви йдете в сервісний центр, який здійснює гарантійне обслуговування (що логічно). В ньому вам заявляють: що ви щось порушили і тому це не гарантійний випадок, але за гроші вони готові вам допомогти і зробити все таки ремонт...

В результаті така фірма отримає гроші і з виготовлювача (якому, вони представлять це все в якості гарантійного випадку) і з вас за ремонт. Не попастися на цей прийом досить складно. Можу порекомендувати зателефонувати (або написати на сайті) виробнику самостійно і поцікавитися, чи насправді така причина (яку називає сервіс-центр) є відмовою в гарантії.

Варіант №2: заміна запчастин в пристрої

Зустрічається так само досить рідко. Суть обману в наступному: ви приносите на ремонт техніку, а вам міняють в ній половину запчастин на більш дешеві (не залежно від того, полагодили вам пристрій чи ні). До речі, а якщо ви відмовитеся від ремонту, то і так в зламане пристрій можуть поставити і інші зламані запчастини (адже ви не зможете відразу ж перевірити їх працездатність)...

Не попастися на такий обман - дуже складно. Можна порекомендувати наступне: використовувати тільки перевірені сервіс-центри, так само можна сфотографувати як виглядають деякі плати, їх серійні номери та ін. (дістати точно таку ж, як правило, дуже складно).

Варіант №3: пристрій не підлягає ремонту - продайте/залиште нам на запчастини...

Іноді сервіс-центр свідомо надає брехливу інформацію: нібито ваше зламане пристрій, ремонту не підлягає. Кажуть щось на зразок цього: "...можете забрати, ну або залишити нам за символічну суму"...

Багато користувачів після цих слів не йдуть в інший сервіс-центр - тим самим потрапляючи на гачок. В результаті сервіс-центр ремонтує ваш пристрій за копійки, а потім перепродує його...

Варіант №4: установка старих і "лівих" запчастин

У різних сервіс-центрів - різний час гарантії на відремонтоване пристрій. Найчастіше дають від двох тижнів до двох місяців. Якщо час дуже маленьке (тиждень або дві) - цілком ймовірно, що сервіс-центр просто не ризикує, з-за того, що встановлює вам не нову деталь, а стару (наприклад, вже довгий час пропрацювала у іншого користувача).

У цьому випадку часто буває, що після закінчення гарантійного часу - пристрій знову ламається і доводиться знову платити за ремонт...

Сервіс-центри, які працюють чесно, встановлюють старі деталі в тих випадках, коли нові такі ж уже не випускають (ну чи горять терміни ремонту і клієнт дає згоду на це). Причому, попереджають про це клієнта.

На цьому у мене все. За доповнення буду вдячний :)