Уроки з Word 2016 для початківціврішення найпопулярніших завдань


уроки wordДоброго дня.

Сьогоднішній пост буде присвячений новому текстового редактору Microsoft Word 2016. Уроки (якщо їх можна так назвати) будуть представляти собою невелику інструкцію з виконання певного завдання.

Теми уроків я вирішив взяти ті, з якими мені доводиться найчастіше допомагати користувачам (тобто буде показано рішення найпопулярніших і поширених завдань, корисно для початківців користувачів). Рішення кожної задачі забезпечено описом та малюнком (іноді декількома).

Теми уроків: нумерація сторінок, вставка ліній (у тому числі підкреслень), червона рядок, створення змісту або змісту (в режимі авто), малювання (вставка фігурок), видалення сторінок, створення рамок і виносок, вставка римських цифр, вставка альбомних аркушів в документ.

Якщо ви не знайшли потрібну тему уроку, рекомендую заглянути ще в цей розділ мого блогу: http://pcpro100.info/category/obuchenie-office/word/

Уроки з Word 2016

1 урок - як пронумерувати сторінки

Це найпоширеніша завдання у Word. Використовується практично для всіх документів: будь то у вас диплом, курсова, або просто ви друкуєте документ для себе. Адже якщо не вказати номери сторінок, то при роздруківці документа всі листи можна хаотично переплутати...

Добре якщо у вас 5-10 сторінок, які можна логічно розкласти по порядку за кілька хвилин, а якщо їх 50-100 або більше?!

Щоб вставити номери сторінок у документ - перейдіть в розділ "Вставка", а потім у меню, знайдіть розділ "Колонтитули". У ньому буде випадаюче меню з функції нумерації сторінок (див. рис. 1).


Рис. 1. Вставка номера страницы

Рис. 1. Вставка номера сторінки (Word 2016)


Досить поширена завдання нумерації сторінок крім першої (або перших двох). Це актуально, коли на першій сторінці титульний лист або зміст.

Робиться це досить просто. Клацаєте подвійним клацанням по самому номером першої сторінки: верхній панелі Word з'явитися додаткове меню "Робота з колонтитулами". Далі заходимо в меню і ставимо галочку навпроти пункту "Особливий заголовок на першій сторінці". Власне, на цьому все - у вас нумерація піде з другої сторінки (див. рис. 2).

Додавання: якщо вам потрібно поставити нумерацію з третьої сторінки - то використовуйте інструмент "Макет/вставка розриву сторінки"


Рис. 2. Особый колонтитул первой страницы

Рис. 2. Особливий колонтитул першої сторінки


2 урок - як у Word зробити лінію

Коли запитують про лініях в Word, так відразу і не зрозумієш, що мають на увазі. Тому я розгляну кілька варіантів, щоб точно потрапити в "мета". І так...

Якщо вам потрібно просто підкреслити лінією який-небудь слово, - то в розділі "Головна" є спеціальна функція для цього - "Підкреслення" або літера "Ч". Досить виділити текст або слово, а потім натиснути на цю функцію - текст стане підкресленою лінією (див. рис. 3).


Рис. 3. Подчеркнуть слово

Рис. 3. Підкреслити слово


Якщо ж вам потрібно просто вставити лінію (неважливо яку: горизонтальну, вертикальну, навскоси тощо), то перейдіть в розділ "Вставка" і виберіть вкладку "Фігури". Серед різноманітних фігур є й лінія (друга за списком, див. рис. 4).


Рис. 4. Вставка фигуры

Рис. 4. Вставка фігури


Ну і нарешті ще один спосіб: просто натиснути на клавіатурі клавішу тире "-" (поруч з "Backspace").


Урок 3 - як зробити червону рядок

У деяких випадках необхідно оформити документ з конкретними вимогами (наприклад, пишете курсову і викладач чітко обмовив, як вона повинна бути оформлена). Як правило, у цих випадках потрібно виконати червону рядок для кожного абзацу у тексті. У багатьох користувачів виникає дилема: як її зробити, та й ще зробити точно потрібного розміру.

Розглянемо питання. Спочатку необхідно включити інструмент "Лінійка" (за замовчуванням у Word вимкнений). Для цього перейдіть в меню "Вид" і виберіть відповідний інструмент (див. рис. 5).


Рис. 5. Включить линейку

Рис. 5. Включити лінійку


Далі поставте курсор перед першою буквою в першому реченні будь-якого абзацу. Потім на лінійці потягніть верхній індикатор в праву сторону: ви побачите, як з'явитися червона рядок (див. рис. 6. До речі, багато помиляються і рухають обидва повзунка, з-за цього у них не виходить). Завдяки лінійці, червону рядок можна відрегулювати дуже точно в потрібний розмір.


Рис. 6. Как сделать красную строку

Рис. 6. Як зробити червону рядок


Подальший абзаци, коли ви будете натискати клавішу "Enter" - будуть виходити автоматично з червоним рядком.

4 урок - як створити зміст (або зміст)

Зміст - це досить трудомістка задача (якщо робити її неправильно). А багато починаючі користувачі самі складають лист з вмістом всіх глав, проставляють сторінки і т. д. А в Word є спеціальна функція для автоматичного створення змісту з авто-постановкою всіх сторінок. Робиться це дуже швидко!

Спочатку в Word необхідно виділити заголовки. Робиться це дуже просто: перегортаєте свій текст, зустрічаєте заголовок - виділіть його курсором і в розділі "Головна" виберіть функцію виділення заголовка (див. рис. 7. До речі, зверніть увагу, що заголовки можуть бути різними: від заголовок 1, заголовок 2 і т. д. Вони відрізняються між собою за старшинством: тобто заголовок 2 буде входити у розділ вашої статті позначений заголовком 1).


Рис. 7. Выделение заголовков: 1, 2, 3

Рис. 7. Виділення заголовків: 1, 2, 3


Тепер для створення змісту (змісту) достатньо перейти в розділ "Посилання" вибрати меню зміст. У місці курсору з'явитися зміст, у якому сторінки на потрібні підзаголовки (які ми зазначили до цього) будуть проставлені автоматично!


Рис. 8. Оглавление

Рис. 8. Зміст


5 урок - як "малювати" в Word (вставка фігурок)

Додавати різні фігурки в Word буває дуже корисно. Допомагає більш наочно показати на що звернути увагу, легше сприймати інформацію читає ваш документ.

Для вставки фігурки, перейдіть в меню "Вставка" та у вкладці "Фігури" виберіть потрібний варіант.


Рис. 9. Вставка фигурок

Рис. 9. Вставка фігурок


До речі, комбінації з фігурок при невеликій вправності можуть дати найнесподіваніші результати. Наприклад, можна що-небудь намалювати: діаграма, малюнок тощо (див. рис. 10).


Рис. 10. Рисование в Word

Рис. 10. Малювання в Word


6 урок - видалення сторінки

Здавалося б, проста операція іноді може стати справжньою проблемою. Зазвичай, щоб видалити сторінку, достатньо скористатися клавішами Delete і Backspace. Але буває так, що вони не допомагають...

Справа тут в тому, що на сторінці можуть бути "не видимі" елементи, які не видаляються звичайним способом (наприклад, розриви сторінок). Щоб їх побачити, перейдіть в розділ "Головна" і натисніть кнопку відображення недрукованих символів (див. мал. 11). Після цього виділяєте ці спец. символи і спокійно видаляєте - у підсумку сторінка видалена.


Рис. 11. Увидеть разрыв

Рис. 11. Побачити розрив


7 урок - створення рамки

Рамка буває потрібна в окремих випадках, коли необхідно щось виділити, позначити або підсумувати інформацію на якомусь аркуші. Робиться це досить просто: перейдіть в розділ "Дизайн", потім вибираєте функцію "Межі сторінки" (див. рис. 12).


Рис. 12. Граница страницы

Рис. 12. Межа сторінки


Потім потрібно вибрати тип рамки: з тінню, подвійна рамка і пр. Тут вже все залежить від вашої фантазії (або вимог замовника документа).


Рис. 13. Выбор рамки

Рис. 13. Вибір рамки


8 урок - як робити виноски в Word

А ось посилання на відміну від рамок) дуже часто зустрічаються. Наприклад, ви вжили рідкісне слово - добре б дати на нього зноску та в кінці сторінки його розшифрувати (теж відноситься і до слів має подвійний сенс).

Щоб зробити виноску, встановіть курсор на потрібне місце, потім перейдіть в розділ "Посилання" і натисніть кнопку "Вставити виноску". Після цього вас "перекине" в кінець сторінки, щоб ви могли написати текст виноски (див. рис. 14).


Рис. 15. Вставка сноски

Рис. 14. Вставка виноски


9 урок - як написати римські цифри

Римські цифри зазвичай потрібні для позначення століть (тобто частіше за все тим, хто пов'язаний з історією). Писати римські цифри дуже просто: достатньо перейти на англійську мову і ввести, скажімо "XXX".

Але що робити, коли ви не знаєте, як буде виглядати число 655 на римський лад (наприклад)? Рецепт такий: спочатку натисніть кнопки CNTRL F9 і введіть з'явилися дужки "=655\*Roman" (без лапок) та натисніть F9. Word автоматично обчислює результат (див. рис. 15)!


Рис. 15. Результат

Рис. 15. Результат


10 урок - як зробити альбомний аркуш

За замовчуванням у Word усі аркуші мають книжкову орієнтацію. Буває так, що часто потрібно альбомний аркуш (це коли лист знаходитися перед вами не вертикально, а горизонтально).

Робиться це досить просто: переходьте до розділу "Макет", потім відкриваєте вкладку "Орієнтація" і вибирайте потрібний вам варіант (див. рис. 16). До речі, якщо вам потрібно поміняти орієнтацію не всіх аркушів у документі, а лише одного з них - використовуйте розриви ("Макет/розриви/розриви сторінок").


Рис. 16. Альбомная или книжная ориентация

Рис. 16. Альбомна або книжкова орієнтація


PS

Таким чином у цій статті я розглянув практично все саме необхідне для написання: реферату, доповіді, курсової та інших робіт. Весь матеріал заснований на особистому досвіді (а не якихось книг або інструкцій), тому, якщо ви знаєте, як простіше зробити перелічені завдання (або краще) - буду вдячний за коментар з доповненням до статті.

На цьому у мене все, всім вдалої роботи!