Сторонній звук і шум у навушниках і колонкахзвідки він береться і як її усунути


посторонний-звукДоброго часу доби.

До більшості домашніх комп'ютерів і ноутбуків) підключені колонки або навушники (іноді і те і інше). Досить часто, окрім основного звуку, колонки починають програвати і всякі сторонні звуки: шум скролінгу мишки (дуже часта проблема), різний тріск, тремтіння, іноді легкий свист.

Взагалі, питання цей досить багатогранний - причин появи сторонніх шумів можуть бути десятки... У цій стаття я хочу вказати лише на самі-найпоширеніші причини, через які в навушниках (і колонках) з'являються сторонні звуки.

До речі, можливо вам стане в нагоді стаття з причинами відсутності звуку: http://pcpro100.info/net-zvuka-na-kompyutere/

Причина №1 - проблема з кабелем для підключення

Одна з найпоширеніших причин появи сторонніх шумів і звуків - це поганий контакт між звуковою картою комп'ютера і джерелом звуку (колонки, навушники тощо). Найчастіше, це відбувається через:

  • пошкодженого (перебитого) кабелю, який з'єднує колонки з комп'ютером (див. рис. 1). До речі, в цьому випадку так само часто можна спостерігати і таку проблему: звук в одній колонці (або навушнику) є, а в іншому відсутня. Так само варто відзначити, що перебитий кабель не завжди видно на око, іноді потрібно встановити навушники до іншого пристрою і протестувати, щоб докопатися до істини;
  • поганого контакту між гніздом мережевої карти ПК і штекером навушників. До речі, дуже часто допомагає просто вийняти і вставити штекер з гнізда або повернути його за годинниковою (проти годинникової) стрілки на певний кут;
  • не закріпленого кабелю. Коли він починає хитатися від протягу, домашніх тварин тощо - починають з'являтися сторонні звуки. У цьому випадку провід можна прикріпити до столу (наприклад) звичайним скотчем.

Рис. 1. Перебитый шнур от колонок

Рис. 1. Перебитий шнур від колонок


До речі, спостерігав ще й таку картину: якщо кабель для підключення колонок занадто довгий - можуть з'являтися сторонні шуми (зазвичай ледь помітні, але все одно дратівливі). При зменшенні довжини проводу - шуми пропадали. Якщо у вас колонки стоять дуже близько до ПК - можливо варто спробувати змінити довжину шнура (тим більше, якщо користуєтеся якимись подовжувачами...).

У всякому разі, перш ніж починати пошук проблем - переконайтеся що з "залізом" (колонками, кабелем, штекером тощо) все в порядку. Для їх перевірки достатньо скористатися іншим ПК (ноутбуком, телевізором та ін. пристроями).

Причина №2 - проблема з драйверами

З-за проблем з драйверами може бути все що завгодно! Найчастіше, якщо не встановлені драйвера, у вас зовсім не буде звуку. Але іноді, коли були встановлені не ті драйвера - може спостерігатися не зовсім правильна робота пристрою (звукової карти) і тому з'являються різні шуми.


Проблеми подібного характеру так само часто з'являються після переустановки або оновлення Windows. До речі, сама Windows дуже часто повідомляє про те, що з драйверами спостерігаються проблеми...

Щоб перевірити, чи все в порядку з драйверами, потрібно відкрити Диспетчер пристроїв (Панель керування\Устаткування та звук\Диспетчер пристроїв - див. рис. 2).


Рис. 2. Оборудование и звук

Рис. 2. Обладнання і звук


У диспетчері пристроїв потрібно відкрити вкладку "Аудіовходи і аудіовиходи" (див. рис. 3). Якщо в цій вкладці навпаки пристроїв не буде відображатися жовті і червоні знаки оклику - означає, що конфліктів і серйозних проблем з драйверами не спостерігається.


Рис. 3. Диспетчер устройств

Рис. 3. Диспетчер пристроїв


До речі, так само рекомендую перевірити та оновити драйвера (якщо будуть знайдені оновлення). Оновлення драйверів у мене на блозі є окрема стаття: http://pcpro100.info/obnovleniya-drayverov/

Причина №3 - налаштування звуку

Досить часто одна-дві галочки в налаштуваннях звуку можуть повністю змінити чистоту і якість звучання. Досить часто перешкоди в звуці можуть спостерігатися через включеного PC Beer і лінійного входу (і ін. штук, залежно від конфігурації вашого ПК).

Для налаштування звуку - зайдіть в Панель керування\Устаткування та звук і виберіть вкладку "Настройка гучності" (як на рис. 4).


Рис. 4. Оборудование и звук - настройка громкости

Рис. 4. Обладнання і звук - налаштування гучності


Далі відкрийте властивості пристрою "Динаміки та головні телефони" (див. рис. 5 - просто клацніть лівою кнопкою мишки по значку з динаміком).


Рис. 5. Микшер громкости - Динамики головные телефоны

Рис. 5. Мікшер гучності Динаміки головні телефони


У вкладці "Рівні" повинні бути заповітні "PC Beer", "Компакт диск", "Лінійний вхід" тощо (див. рис. 6). Зменшіть рівень сигналу (гучності) цих пристроїв до мінімуму, потім збережіть налаштування і перевірте якість звуку. Іноді після таких введених параметрів - звук змінюється кардинально!


Рис. 6. Свойства (Динамики)

Рис. 6. Властивості (Динаміки/головні телефони)


Причина № 4: гучність і якість колонок

Часто шипіння і тріск у навушниках колонках і з'являється коли їх гучність прагне до максимуму (на деяких з'являється шум коли гучність стає вище 50%).

Особливо часто це відбувається з недорогими моделями колонок, багато хто називає цей ефект "тремтінням". Зверніть увагу: можливо причина саме в цьому - гучність на колонках додано майже на максимум, а в самій Windows убавлена до мінімуму. У цьому випадку просто відрегулюйте гучність.

Взагалі, позбутися від ефекту "тремтіння" при високій гучності практично неможливо (зрозуміло, без заміни колонок на більш потужні)...

Причина № 5: електроживлення

Іноді причиною через яку з'являється шум у навушниках - є схема електроживлення (ця рекомендація для користувачів ноутбуків)!

Справа в тому, що якщо схема електроживлення поставлено в режим економії електроенергії (або балансу) - можливо звуковий карті просто не вистачає живлення - з-за цього і спостерігаються сторонні шуми.

Вихід простий: зайти в Панель керування\Система і безпека\Електроживлення - і вибрати режим "Висока продуктивність" (цей режим зазвичай прихований у вкладці додатково див. рис. 7). Після цього потрібно так само підключити ноутбук до мережі електроживлення, а потім перевірити звучання.


Рис. 7. Электропитание

Рис. 7. Електроживлення


Причина № 6: заземлення

Справа тут в тому, що корпус комп'ютера (так і колонок часто теж) пропускає через себе електричні сигнали. З цієї причини можуть з'являтися різні сторонні звуки в колонках.

Щоб виключити дану проблему - дуже часто допомагає один простий прийом: з'єднайте корпус комп'ютера і батарею звичайним кабелем (шнуром). Благо, що батарея опалення є практично в кожній кімнаті, де стоїть комп'ютер. Якщо причина була в заземленні - цей спосіб у більшості випадків усуває перешкоди.

Шум мишки при прокручуванні сторінки

Серед різновидів шумів переважає такий сторонній звук - звук мишки при її перегляді. Іноді він на стільки дратує - що багатьом користувачам доводиться працювати взагалі без звуку (поки проблема не буде усунена)...

Виникати такий шум може з різних причин, встановити далеко не завжди просто. Але є ряд рішень, які слід спробувати:

  • заміна мишки на нову;
  • заміна USB мишки на PS/2 мишку (до речі, у багатьох PS/2 миша підключена через перехідник USB - просто приберіть перехідник і підключіть безпосередньо до PS/2 гнізда. Часто проблема в цьому випадку зникає);
  • заміна провідний мишки на бездротову (і навпаки);
  • спробувати підключити мишку до іншого USB порту;
  • установка зовнішньої звукової карти.

  • PS2 и USB

    Рис. 8. PS/2 і USB


    PS

    Крім усього перерахованого вище колонки можуть почати фонити у випадках:

    • перед дзвінком мобільного телефону (особливо, якщо він близько до них лежить);
    • якщо колонки дуже близько стоять до принтера, монітора та ін. техніки.

    На цьому у мене з даної проблеми все. Буду вдячний за конструктивні доповнення. Вдалої роботи :)