Сервіс Google Вебмастер Тулс" (Google Webmaster Tools) — це універсальне та безкоштовне засіб аналізу власних сайтів в пошуковій системі Google.
Зміст:
Пропонуємо вам короткий набір можливостей, які він надає:
Завдяки Google Webmaster Tools ви будете знати, за якими запитами в Гугл відвідувачі знаходять ваш сайт, які матеріали викликають найбільший інтерес і що потрібно робити, щоб збільшити трафік на різні сторінки веб-ресурсу.
Для використання Google Webmaster Tools необхідно мати обліковий запис Google і хоча б один діючий веб-сайт.
Проаналізувати ресурс, що належить не вам, а, припустимо, вашому конкуренту, не вийде, так як перед додаванням сайту на сервіс необхідно підтвердити на нього права власності.
Щоб підключити сайт до Гугл Вебмастер, відкрийте головну сторінку сервісу, впишіть ім'я ресурсу в спеціально відведене поле та натисніть кнопку "Додати сайт".
Після цього вас перекине на сторінку підтвердження права власності на доданий ресурс. Для цього передбачено п'ять варіантів. Самий простенький пропонує завантажити на комп'ютер перевірочний HTML-файл і завантажити його на сайт і підтвердити завантаження переходом по посиланню.
Важливо! Видаляти файл не можна, так як Google Webmaster Tools буде використовувати його для перевірки кожен раз, коли ви користуєтеся сервісом.
Якщо цей спосіб чимось незручний для вас, можете скористатися одним з альтернативних:
Гугл для вебмайстрів дозволяє додати на сервіс будь-яку кількість сайтів.
повернутися до меню ^Після підтвердження прав ви опинитеся в розділі "Інструменти для вебмайстрів", де знаходяться всі засоби аналізу і управління сайтом. Вгорі головної сторінки відображаються сервісні повідомлення про сайт, а нижче - зведені графіки і таблиці поточного статусу:
Що стосується останнього пункту, то файлів sitemap вам доведеться додавати вручну.
Якщо цього не зробити, Google Webmaster Tools не буде їх використовувати, і це позначиться на точності статистичних даних і якості пошуку матеріалів вашого ресурсу (можливо, частина сторінок і контенту залишаться непоміченими для Гугла і не будуть потрапляти в видачу).
Клацнувши по заголовку поточного статусу, ви перейдете на сторінку, де будуть показані докладні відомості про нього.
Інші інструменти доступні в меню в лівій частині вікна.
Тут ви можете подивитися, як Гугл відображає в пошуковій видачі елементи вашого сайту — назва, опис, посилання, структуровані дані (згруповані за типом, наприклад, "Фільми", "Музика", "Книги") та інше.
В цьому ж розділі є засіб управління структурованими даними — інструмент "Маркер". З його допомогою можна швидко покращити вигляд посилань на ці дані на сторінках Гугла.
Щоб це зробити, досить зайти на сайт, вибрати мишею потрібний текст і додати до нього теги зі списку.
В розділі "Вид в пошуку" знаходиться і засіб управління лінками — "Посилання сайту". Тут ви зможете знизити рейтинг окремих посилань, якщо не хочете, щоб вони видавалися в пошуку.
Цікаво! Є в Гугл Вебмайстер і ще один інструмент для роботи з посиланнями - "Відхилення посилань". Він використовується для того, щоб пошукова система не приймала до уваги посилання з інших ресурсів, якщо вони негативно впливають на ваш рейтинг.
Розділ "Пошуковий трафік" включає засоби моніторингу пошукових запитів, кліків і показів, а також аналізатор посилань як всередині, так і поза вашого сайту.
Власникам великих міжнародних веб-порталів буде корисний інструмент "Таргетинг по мовам і країнам". Він допоможе дізнатися, в якому вигляді Гугл відображає ваш сайт за запитами на різних мовах.
Якщо ресурс має мобільну версію (для планшетів і телефонів), інструмент "Зручність перегляду на мобільних пристроях" покаже, чи добре вона відображається на невеликих екранах.
З цього розділу ви зможете дізнатися статус індексування пошуковою системою сторінок вашого сайту, список ключових слів (семантичне ядро), є на сайті заблоковані ресурси (скрипти, зображення або інший контент) і який хост їх блокує.
З допомогою інших інструментів, які знаходяться в "Індексі Google", можна редагувати або видаляти заблоковані ресурси, а також видаляти інші об'єкти (URL) з пошуку.
Розділ "Сканування" містить найважливіший набір інструментів, які надають сервіси для веб розробників.
У ньому ви можете задати індивідуальні настройки сканування сайту для поліпшення пошукової видачі (виключити з сканування дублі сторінок тощо), поглянути на сайт очима робота, отримати список сторінок, на які Google не зміг зайти, оцінити правильність директив файлу robots.txt і підключити до сервісу карти (sitemap).