Є планшет, немає планшета


Tablets

Коли на ринку з'явилися планшети, вони тут же були оголошені вбивцями ноутбуків. iPad спочатку вважався великим iPod touch і абсолютно непотрібним пристроєм, але час показав, що ринок не потребує переносних комп'ютерах. Однак тепер продажі планшетів знизилися, в той час в продажах ПК спостерігається зростання.

Не зрозумійте мене неправильно. iPad продається дуже добре, але не досить добре. Компанія Apple навіть дозволила собі випустити продукт-канібал iPad Mini, який автоматично з'їв ринкову частку свого великого брата.

Проблема в тому, що останні два роки ми бачимо «штучні» поліпшення в планшетах. Вже не достатньо просто вийти на сцену і сказати, що планшет став в два рази швидше, або має дисплей з більш високою щільністю пікселів. Споживачів більше не вразити і тим, що планшет зменшився до 7 дюймів, або став 12-дюймовим.

Разом з тенденцією до збільшення розмірів екранів смартфонів на ринку утворилася нова категорія пристроїв. Мова йде про «фаблетах». Межа між так званими «міні» планшетами і фаблетами сильно розмита. Більшість людей, замість невеликого планшета, який можна використовувати в якості телефону, воліли б купити величезний телефон, щоб використовувати в якості планшета. На стороні Android майже нульова різниця між функціями планшетів і телефонів, тому покупка відразу двох категорій пристроїв позбавлена сенсу. А Microsoft, всупереч тому, що слабкі продажі Surface дуже сильно вдарили по компанії, продовжує намагатися переконати нас, що планшет і ноутбук відмінно поєднуються в одному пристрої.

У першому півріччі 2014 р. продажі планшетів різко впали. Apple оголосила про падіння продажів своїх iPad на 9.2% у другому і на 16.1% в першому кварталі 2014 р. Статистика IDC показує, що в квітні-червні сповільнилися і поставки планшетів Samsung.

У той же час, за даними IDC і Gartner, продажі PC у США в другому кварталі зросли на 7%, в той час як Apple продала 4.1 млн. комп'ютерів Mac, повідомивши про збільшенні продажів на 5% порівняно з аналогічним періодом минулого року. Нагадаю, що в кінці липня генеральний директор Best Buy заявив в інтерв'ю для Recode, що продажі планшетів «впали».

Однією з можливих причин зниження продажів є перенасичення ринку. Майже всі, хто хотів купити планшет, зробили це. У розвинених країнах планшети є навіть у бабусь і дітей.

Тим не менш, багатьом людям планшет не потрібен взагалі. Основним «винуватцем» цього є компанія Samsung, яка успішно вивела на ринок смартфони з великими екранами. Компанія домінує на ринку до такої міри, що навіть затяті противники величезних дисплеїв, як Apple, були змушені випустити подібні пристрої, щоб відповісти на потужну конкурентну хвилю.

Багато хто, в тому числі і я, вважають, що планшети просто стали нудними і непривабливими для споживчої аудиторії. Експерименти з великими, середніми і малими дисплеями більше не працюють, а продуктивність не є пріоритетом і може справити враження хіба що на «технологічних маніяків». Рівень персоналізації повністю залежить від операційної системи, і вона ідентична того, що пропонують фаблеты і смартфони.

На даному етапі планшети не розглядаються як продукт для звичайних користувачів. Категорія розглядається як така, що пропонує продукти для підвищення продуктивності. Виробники люблять рекламувати свої планшети як пристрій, з яким можна зробити де завгодно і без необхідності використовувати для цього ноутбук. Це ідея належить Microsoft, але продажу говорять самі за себе.

Згідно з останніми чутками, Microsoft хоче об'єднати всі платформи Windows під одним брендом. Ми можемо тільки здогадуватися про причини цього рішення. Можливо, нова «унікальна» стратегія гіганта має на увазі навмисне розмиття меж між телефонами, планшетами та фаблетами. Чи буде ця стратегія успішною – поживемо – побачимо.

Інші компанії, такі як Apple, категорично відмовляються об'єднувати планшети і ноутбуки, стверджуючи, що це дві різні категорії продуктів, які пропонують спеціально створений для них користувальницький досвід. Я частково згоден. iPad не може замінити мені мій ноутбук. Як переконати людей, що прагнуть до продуктивності, використовувати Photoshop без миші, наприклад. Ще складніше переконати їх робити це на 8-дюймовому екрані.

Планшети не помруть. Продуктова категорія відносно молода і пропонує велике поле для змін. Те, що виробники повинні зробити, так це перестати думати, що ми дурні. Вони не зможуть продавати нам одні і ті ж функції кілька років поспіль, щоразу підкреслюючи, що тепер вони працюють ще швидше.

Apple, Microsoft, Samsung і Google повинні переконати нас, що планшет підходить і для інших завдань, а не тільки для перегляду відео, прослуховування музики, серфінгу і швидкою, але обмеженою обробки документів.

Продажі будуть падати до тих пір, поки виробники не перестануть сходити з розуму з неадекватними розмірами екранів, моделями 2-в-1 і процесорами на 25% швидше, а споживачі не будуть переконані, що планшет є пристроєм, яким обов'язково потрібно володіти. Інший варіант – ми можемо просто перестати бути такими вимогливими.