Можливості редагування та форматування у Ворді (Word)


Практично кожний текст, який Ви набираєте в документі MS Word, повинен бути відредагований та відформатований належним чином. Виняток може бути лише у тих випадках, якщо Ви друкуєте що-небудь для себе. Та й то, приємніше дивитися на грамотно написаний текст, в якому виділено важливі частини.

Редагування документа, надрукованого в Ворді – це зміна слів, фрагментів тексту, виправлення помилок, тобто зміна вмісту. Форматування допоможе розділити текст на абзаци, вирівняти його на аркуші, задати потрібний вид і розмір букв, зробити списки в тексті, таблиці та інше, тобто зробити його легким для сприйняття.

Для різних документів, в різних організаціях правильно оформлений текст – це обов'язкова вимога. Це можуть бути і юридичні папери, і звіти фірм, реферати або лабораторні, курсові або диплом.

Саме про редагуванні та форматуванні піде мова в даній статті.

Редагування документів у Ворді

Редагування тексту включає в себе кілька етапів. Почнемо ми з редагування символів. Для цього використовуються клавіші Backspace або Delete. Backspace видаляє символ ліворуч від курсору, «Delete» – праворуч. Виділити слово, символ або цифру можна клікнувши по ньому два рази мишкою. Далі або наберіть інше слово, або натисніть одну з наведених кнопок, щоб його видалити.

Возможности редактирования и форматирования в Ворде (Word)

Тепер відредагуємо абзаци. Якщо потрібно, щоб речення в тексті починалося з нового абзацу, поставте курсор перед першим словом у цьому реченні і натисніть «Enter». Щоб об'єднати два абзаци, поставте курсор після останнього слова першого речення і натисніть кнопку «Delete».

Щоб відредагувати фрагменти тексту, виділіть її мишкою: установіть курсор на початку фрагменту, натиснути ліву кнопку миші і, не відпускаючи її, перемістити курсор до кінця фрагменту. Виділіть текст можна й іншим способом: установіть курсор на початку потрібного тексту, затисніть клавішу «Shift» і поставте курсор у кінець тексту, який потрібно виділити.

Виділений фрагмент можна видалити, натиснувши клавішу Backspace або Delete. Також можна клацнути по ньому лівою кнопкою миші і, не відпускаючи її, перемістити фрагмент в потрібну частину документа.

Якщо потрібно перетягнути фрагмент в інший документ Word, відкрийте два документа так, щоб обидва вони були видні на екрані. Потім, за допомогою миші, перетягніть текст у другій документ.

Для роботи з фрагментом тексту, можна використовувати і гарячі клавіші. Виділіть текст, натисніть «Ctrl C – копіювати або Ctrl X – вирізати. Потім встановіть курсор в іншу частину документа і натисніть «Ctrl V – вставити.

Якщо Вам потрібно скасувати останню дію, натисніть на кнопку «Скасувати введення» на панелі швидкого доступу. Там же є кнопка у вигляді дискети, натисніть на неї, щоб зберегти документ. Виконати скасування можна натиснувши комбінацію клавіш «Ctrl Z».

Якщо Вам потрібно вставити спеціальні символи в текст документа, перейдіть на вкладку «Вставка» і натисніть на кнопку «Символ», виберіть пункт «Інші символи».

У наступному вікні в полі «Шрифт» виберіть «(спеціальні знаки)», шукайте той, який потрібно вставити в документ, виділіть її мишкою і натисніть «Вставити». Знак буде доданий в те місце документа, де був встановлений курсор. Можете також перейти на вкладку «Спеціальні символи». Потім закрийте вікно.

Наприклад, в документі часто повторюється слово «комп'ютер», а Вам потрібно, щоб замість нього було слово «ноутбук». Щоб не видаляти сто разів, і не писати одне і те ж, скористаємося функцією заміни в документі. Як зробити заміну в Ворді, Ви можете прочитати, перейшовши за посиланням. Вікно «Знайти і замінити» викликається комбінацією клавіш «Ctrl H».

Важливим моментом також є перевірка правопису в документі. Орфографічні помилки підкреслені в тексті червоною хвилястою лінією, граматичні – зеленою.

Перейдіть на вкладку «Рецензування» і натисніть на кнопку «Правопис».

Для граматичних помилок Word запропонує можливі слова для заміни, для орфографічних, у віконці буде написано пояснення помилки.

Коли перевірка правопису в документі буде закінчена, з'явиться відповідне діалогове вікно, клацніть у ньому кнопку «ОК».

Якщо в процесі редагування тексту у Вас з'явилися порожні аркуші, прочитайте статтю: як видалити сторінку в Word.

Виконувати редагування зручніше з включеними непечатаемыми знаками. Вони показують кінець абзацу, знаки табуляції, розриви сторінок та інше. Включити їх можна натиснувши на кнопочку «Відобразити всі символи» на вкладці «Головна». Спочатку буде незвично, але з часом, це значно спростить роботу з документами.

Форматування документів в Ворді

Тепер давайте зробимо відредагований текст зручним для читання. Щоб інша людина, дивлячись на нього, міг вловити важливі слова, дані та іншу інформацію.

Перейдіть на вкладку «Головна». Тут Ви знайдете велику кількість різних інструментів. У групі «Шрифт» можна вибрати потрібний шрифт і розмір букв, виділити текст жирним або курсивом, підкреслити або закреслити, вставити підрядковий, надрядковий знак. Можна налаштувати різні параметри анімації тексту, вибрати для нього тло або колір букв.

У групі «Абзац» є кнопочки для створення різних видів списків та для вирівнювання тексту на аркуші. Тут же можна вибрати фон для абзацу, налаштувати міжрядковий інтервал інтервал між абзацами. Про те, як налаштувати інтервал в Word, прочитайте, перейшовши за посиланням.

На вкладці «Вставка», можна зробити таблицю в Word і зробити гіперпосилання в Word. У групі «Колонтитули», клікнувши по кнопочці «Номер сторінки», можна пронумерувати сторінки документа Ворд.

На вкладці Розмітка сторінки можна змінити орієнтацію сторінок документа, розбити текст на колонки або розставити переноси.

На вкладці «Посилання» Ви знайдете кнопочку «Зміст», яка допоможе зробити утримання в документі Word, тут же можна вставити посилання в документ.

Перейшовши за посиланнями вище, Ви можете ознайомитися більш докладно з кожною статтею.

В деяких групах, справа внизу є маленька стрілочка, натиснувши на неї, відкриється діалогове вікно з додатковими параметрами.

Відредагуйте текст в Ворді, згідно з вимогами до документа, а потім приступайте до його форматування. Поклацайте з різних вкладках, не бійтеся натискати на що цікавлять Вас кнопочки. Якщо у Вас виникли запитання, задавайте їх у коментарях.