Навіщо Microsoft купує Mojang


Minecraft

З поглинанням шведської компанії Mojang, яка залучила понад 100 мільйонів користувачів до своєї гри Minecraft, Microsoft очевидно прагне залучити більше користувачів до своєї мобільної платформи, яка не так популярна, як операційна система Windows або ігрова консоль Xbox.

Культова гра побудована на принципі блоків, які використовуються для створення конструкцій з різних матеріалів для захисту від нападів монстрів. 5 років на ринку і величезний успіх.

Windows Phone, мобільна операційна система від Microsoft, в даний час займає лише 2.5% світового ринку смартфонів, принаймні, якщо вірити останнім даними аналітичної фірми IDC. Низька популярність платформи обумовлена в тому числі і тим, що багато розробників додатків і ігор просто ігнорують її.

І тут Microsoft купує розробника Minecraft за $2.5 млрд. Очевидно, що гігант буде розраховувати на Mojang як на засіб, щоб скористатися відомим і культовим феноменом Minecraft. При цьому угоду не потрібно сприймати як сигнал про намір Microsoft зробити ставку більшою мірою на Xbox. Швидше це спроба діяти більш успішно на ринку мобільних пристроїв.

Minecraft очолює список самих продаваних ігор в Apple App Store протягом тривалого часу; якщо Microsoft забезпечить у версії гри для Windows Phone (такої не існує, але тепер її появу це тільки питання часу) щось унікальне і захоплююче, чого не зможуть дати інші платформи, це може призвести до зростання популярності серед WP справжніх фанатів Minecraft.


Microsoft не розкриває офіційні дані про кількість користувачів Windows Phone і відмовляється коментувати угоду.

Minecraft дебютувала п'ять років тому у вигляді гри для настільних комп'ютерів. На сьогоднішній день було продано 54 мільйона копій гри і близько 40% з них припадає на смартфони і планшети.

Якби не угода з Microsoft, команда Mojang, яка складається з 40 чоловік, навряд чи коли-небудь задумалася про створення версії Minecraft для Windows Phone.

Маркус Перссон, творець гри і співзасновник Mojang, заявив в минулому році, що частка платформи Windows Phone на ринку смартфонів мізерно мала, тому вона не варта того, щоб витрачати на неї час.

«Низька частка на ринку», написав Перссон в червні минулого року, коли його запитали, чому його компанія робить мобільні версії ігор для iOS і Android, але не для Windows Phone. «І Symbian, BlackBerry мають більше користувачів, ніж Windows Phone», заявив тоді Перссон, посилаючись на вже погребенную операційну систему від Nokia і терпить лихо канадського піонера в області смартфонів.

Microsoft заплатить $2.5 млрд. – приблизно в 8 разів більше доходів Mojang в минулому році. Для Microsoft це лише символічна сума – компанія має $86 млрд. грошових коштів і короткостроковими інвестиціями. Але це відносно велика сума за компанію-розробника ігор, яка не може похвалитися рекордною серією успіхів за межами сверхпопулярной Minecraft.


Основна мета Microsoft полягає в залученні підростаючих споживачів.

Joost van Dreunen, виконавчий директор компанії SuperData, яка спеціалізується на ринкових дослідженнях, сказав, що $2.5 млрд. це занадто багато за гру, яка вже давно пройшла етап початкового гарячкового використання і популярності, хоча і не досягла стелі своїх можливостей.

За його словами, Minecraft навряд чи може допомогти продажам смартфонів з Windows Phone: «Сама по собі гра Minecraft дуже хороша на iOS, але вона набагато краще на iPad, тому що дисплей більше», сказав він. «Я не розумію, як вона може викликати бум продажів телефонів».